
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| Długość [mm] | 75 |
| Materiał | Stal |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| nr EAN | 8717109323559 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | IN M14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| Długość [mm] | 74 |
| Ograniczenia producenta | TRW |
| Materiał | Stal |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| nr EAN | 8717109323566 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14X1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| parzyste numery artykułów | 49398632 |
| nr EAN | 3358960632562 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Gwint zewn. [mm] | M 14x1,5 |
| nr EAN | 3358960641113 |

| Długość [mm] | 92 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 68 |
| nr EAN | 5012759851807 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M22x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 365 |
| nr EAN | 4014870431181 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| Długość [mm] | 74 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1188 10 |
| nr EAN | 4014870438050 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| Długość [mm] | 74 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1186 10 |
| nr EAN | 4014870434106 |

| Długość [mm] | 380 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,645 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816388531 |

| Wymiar gwintu | FM14x1.5R |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 74 |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| nr EAN | 5902473023386 |

| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Długość [mm] | 74 |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Wymiar gwintu | FM14x1.5R |
| nr EAN | 5902473023416 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Numer seryjny | 4300119 |
| nr EAN | 5901159100175 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Numer seryjny | 4310010 |
| nr EAN | 5901159096669 |

| parzyste numery artykułów | 02238 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,322 |
| nr EAN | 5907558524239 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 75 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 116 020 7139 |
| nr EAN | 5907558524253 |

| parzyste numery artykułów | 07979 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,99 |
| nr EAN | 5907558559934 |

| Długość [mm] | 380 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,645 |
| nr EAN | 5907558589269 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 356 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego |
| Ograniczenia producenta | TRW |
| nr EAN | 5902659733467 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 75 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 116 020 7139 |
| nr EAN | 4040074015889 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 75 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 116 020 7106 |
| nr EAN | 4040074015865 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 389,5 |
| Średnica 1 [mm] | 13 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5010874765139 |

| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Wersja osi | ZF |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 359 |
| nr EAN | 5703858466268 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 74 |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14X1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 74 |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14X1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 75 |
| Ciężar [kg] | 0,327 |
| nr EAN | 8435130304155 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 75 |
| Ciężar [kg] | 0,33 |
| nr EAN | 8435130304162 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 75 |
| Ciężar [kg] | 0,31 |
| nr EAN | 8435130304209 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M22x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 382 |
| Ciężar [kg] | 0,71 |
| nr EAN | 8435130309136 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 374 |
| Ciężar [kg] | 0,714 |
| nr EAN | 8435130310972 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Długość [mm] | 74 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,5R |
| parzyste numery artykułów | 63433 |
| nr EAN | 5413978134212 |

| Strona zabudowy | z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Długość [mm] | 74 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,5R |
| parzyste numery artykułów | 63432 |
| nr EAN | 5413978134229 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 358 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978134489 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 311019 |
| nr EAN | 7316577895561 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 311018 |
| nr EAN | 7316577895547 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| Gwint zewn. [mm] | M 12 x 1,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M 14 x 1,5 |
| Długość [mm] | 75 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| Gwint zewn. [mm] | M 12 x 1,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M 14 x 1,5 |
| Długość [mm] | 75 |

| Długość [mm] | 74 |
| Gwint zewn. [mm] | M12*1.5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14*1.5 |
| Zbieżność stożka | 1:10 |
| nr EAN | 3322937907588 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| parzyste numery artykułów | V10-7027 |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Ciężar [kg] | 0,322 |
| nr EAN | 4046001186417 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025