
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Długość [mm] | 210 |
| nr EAN | 8717109613773 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 237 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109613810 |

| Długość [mm] | 255 |
| Szerokość [mm] | 44 |
| Wysokość [mm] | 44 |
| nr EAN | 5012759474365 |

| Długość [mm] | 234 |
| Szerokość [mm] | 62 |
| Wysokość [mm] | 89 |
| nr EAN | 5012759523971 |

| Długość [mm] | 234 |
| Szerokość [mm] | 62 |
| Wysokość [mm] | 89 |
| nr EAN | 5012759523988 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 236 |
| nr EAN | 4014870439675 |

| Długość [mm] | 256 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,570 |
| dla numeru OE | 212 330 21 03 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816365051 |

| parzyste numery artykułów | 38969 |
| Długość [mm] | 220 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,88 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816389682 |

| parzyste numery artykułów | 38968 |
| Długość [mm] | 220 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,88 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816389699 |

| Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
| Długość 1 [mm] | 40,00 |
| Długość 2 [mm] | 15,05 |
| Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
| Jakość | Standard |
| Nowa część | |
| nr EAN | 4019064300205 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16x1.5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1.5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 237 |
| nr EAN | 5902473027872 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznym układem wspomagania kierownicy |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy |
| nr EAN | 4047437353305 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznym układem wspomagania kierownicy |
| parzyste numery artykułów | 34606 01 |
| nr EAN | 4047437353541 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 203 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 016 020 0019 |
| nr EAN | 4040074085028 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 203 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 016 020 0018 |
| nr EAN | 4040074085035 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 254 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074085059 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 204 |
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 016 020 0024/HD |
| nr EAN | 4040074222836 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 204 |
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1.5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 016 020 0023/HD |
| nr EAN | 4040074222829 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 253,5 |
| Średnica 1 [mm] | 14,5 |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197631247 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 18,6 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 212,5 |
| Długość 2 [mm] | 27,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8,5 |
| nr EAN | 4044197642663 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8,5 |
| nr EAN | 4044197642670 |

| Rozmiar gwintu 1 | 16x1,5 |
| Długość [mm] | 237 |
| nr EAN | 5703858885052 |

| parzyste numery artykułów | 5033369 |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858885069 |

| parzyste numery artykułów | 5033368 |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858885076 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16x1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 237 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978230709 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Długość [mm] | 213 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| parzyste numery artykułów | 49633 |
| nr EAN | 5413978230716 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Długość [mm] | 213 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| parzyste numery artykułów | 49632 |
| nr EAN | 5413978230723 |

| Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
| Długość 1 [mm] | 40,00 |
| Długość 2 [mm] | 15,05 |
| Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
| Jakość | Standard |
| Nowa część |

| Długość [mm] | 256 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,570 |
| dla numeru OE | 212 330 21 03 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688568199 |

| dla numeru OE | 212 330 2103 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |

| dla numeru OE | 638 460 3611 |
| Średnica przegubu [mm] | 40 |
| Średnica końcówki wału [mm] | 15 |

| Długość [mm] | 213 |
| Długość całkowita [mm] | 235 |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Zbieżność stożka | 1:10 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | JTE629 |
| nr EAN | 3322938277024 |

| Długość [mm] | 213 |
| Długość całkowita [mm] | 235 |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Zbieżność stożka | 1:10 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | JTE588 |
| nr EAN | 3322938281311 |

| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| parzyste numery artykułów | V30-1814 |
| Ciężar [kg] | 0,9669 |
| nr EAN | 4046001586316 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025