
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM12X1.25 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Długość [mm] | 71 |
| nr EAN | 8717109548372 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,25 RHT |
| nr EAN | 3358960653239 |

| Długość [mm] | 290 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 36 |
| nr EAN | 5012759479780 |

| Długość [mm] | 90 |
| Szerokość [mm] | 37 |
| Wysokość [mm] | 66 |
| nr EAN | 5012759524015 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,8 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,25 |
| nr EAN | 4014870438357 |

| Długość [mm] | 290 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,46 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816335108 |

| Długość [mm] | 71,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,28 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4054224095775 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość całkowita [mm] | 89 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 12X1,25 |
| Długość gwintu [mm] | 39 |
| Wysokość zabudowy | 69 |
| Średnica zabudowy [mm] | 13 |
| Gwint zewn. [mm] | 12X1,25 |
| nr EAN | 8033001775143 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 72 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 |
| nr EAN | 5907558560404 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 72 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 |
| nr EAN | 4040074472460 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 272 |
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 12x1,25 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074260135 |

| Ciężar [kg] | 0,330 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 12x1,25 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5412096495175 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 12x1,25 |
| nr EAN | 5703858646837 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 71 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,25 RHT F |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 RHT M |
| Wymiar stożka 1 [mm] | 13,1 |
| Wymiar stożka 2 [mm] | 15,1 |
| nr EAN | 4058787284652 |


| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M12x1,25 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,25 |
| Długość [mm] | 72 |
| Ciężar [kg] | 0,292 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 8435130392022 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 71 |
| Wymiar gwintu | FM12x1,25R |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,25R |
| nr EAN | 5413978213900 |

| Długość [mm] | 71 |
| Wymiar gwintu | M12 x 1,25 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,25 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 315021 |
| nr EAN | 7316579301114 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025