
| Długość [mm] | 239 |
| Szerokość [mm] | 35 |
| Wysokość [mm] | 35 |
| nr EAN | 5012759492000 |

| Długość [mm] | 223 |
| Szerokość [mm] | 44 |
| Wysokość [mm] | 77 |
| nr EAN | 5012759495193 |

| Długość [mm] | 223 |
| Szerokość [mm] | 44 |
| Wysokość [mm] | 77 |
| nr EAN | 5012759495209 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,1 |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Długość [mm] | 200 |
| parzyste numery artykułów | 840 1181 10 |
| nr EAN | 4014870428297 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość [mm] | 200 |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10x1,25 |
| parzyste numery artykułów | 39386 01 |
| nr EAN | 4047437482524 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 200 |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10x1,25 |
| parzyste numery artykułów | 39385 01 |
| nr EAN | 4047437482548 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 238,8 |
| Średnica 1 [mm] | 14,5 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M12X1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197685967 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 200 |
| Długość 2 [mm] | 26,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8,5 |
| nr EAN | 4044197686001 |

| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 200 |
| Długość 2 [mm] | 26,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8,5 |
| nr EAN | 4044197686018 |

| Długość [mm] | 215 |
| Średnica 1 [mm] | 16,3 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1.5 |

| parzyste numery artykułów | 5033755 |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Długość [mm] | 200 |
| nr EAN | 5703858913267 |

| parzyste numery artykułów | 5033754 |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Długość [mm] | 200 |
| nr EAN | 5703858913274 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 238,8 |
| nr EAN | 5703858913281 |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025