
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 315 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109326260 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| nr EAN | 3358960657831 |

| Długość [mm] | 115 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 81 |
| nr EAN | 5012759238738 |

| Długość [mm] | 335 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 36 |
| nr EAN | 5012759399101 |

| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 4014870432546 |

| Długość [mm] | 97 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,250 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4027816129059 |

| Długość [mm] | 293,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,69 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816331285 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5R |
| nr EAN | 5902473022167 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| nr EAN | 4047437056763 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| nr EAN | 5907558553758 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 95 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074196090 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 93 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14XP1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5010874770140 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858600969 |

| Ciężar netto [g] | 350 |
| nr EAN | 5908281451267 |


| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,25 |
| Długość [mm] | 94 |
| Ciężar [kg] | 0,430 |
| nr EAN | 8435130343437 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 93 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,9 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,5R |
| nr EAN | 5413978126835 |

| Długość [mm] | 94 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,25 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 814012 |
| nr EAN | 7316579302142 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| nr EAN | 3322937512430 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Długość [mm] | 333 |
| Średnica 1 [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 5900427515277 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025