
| Długość [mm] | 92 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Ciężar [kg] | 0,31 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 5050063887051 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Gwint zewn. [mm] | M16x1,5 RHT |
| nr EAN | 3358960652652 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Gwint zewn. [mm] | M16x1,50 |
| nr EAN | 4014870427283 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość całkowita [mm] | 110 |
| Gwint zewn. [mm] | 16 x 1,5 |
| Długość gwintu [mm] | 53 |
| Wysokość zabudowy | 67 |
| Średnica zabudowy [mm] | 13 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 12 x 1,25 |
| nr EAN | 8033001171723 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość całkowita [mm] | 109 |
| Gwint zewn. [mm] | 16 x 1,5 |
| Długość gwintu [mm] | 55 |
| Wysokość zabudowy | 67,5 |
| Średnica zabudowy [mm] | 13 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 12 x 1,25 |
| nr EAN | 8033001171730 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość całkowita [mm] | 980 |
| Długość gwintu [mm] | 51 |
| Wysokość zabudowy | 65 |
| Średnica zabudowy [mm] | 12,5 |
| Gwint zewn. [mm] | 12 X 1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M 16 X 1,5 |
| nr EAN | 8033001171785 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Numer seryjny | K4317018 |
| nr EAN | 5901159302333 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| nr EAN | 4047437024250 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość całkowita [mm] | 109 |
| Gwint zewn. [mm] | 16 x 1,5 |
| Długość gwintu [mm] | 55 |
| Wysokość zabudowy | 67,5 |
| Średnica zabudowy [mm] | 13 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 12 x 1,25 |
| nr EAN | 5907558554090 |

| Długość [mm] | 86 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 33-16 020 0021 |
| nr EAN | 4040074197028 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 90 |
| Długość 2 [mm] | 19,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874752702 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| Zbieżność stożka | 1:8 |
| Wymiar gwintu | M12x1,25 |
| nr EAN | 3322937907380 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025