
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,3 |
| Długość [mm] | 86 |
| nr EAN | 8717109323856 |

| Długość [mm] | 84 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 13 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,36 |
| dla numeru OE | 45046-29305 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 5050063387018 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 3358960651884 |

| Długość [mm] | 103 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 76 |
| nr EAN | 5012759849958 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 315 |
| nr EAN | 4014870441043 |

| Długość [mm] | 84 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,360 |
| dla numeru OE | 45046-29305 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4027816129134 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość całkowita [mm] | 101 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14 x 1,5 |
| Długość gwintu [mm] | 50 |
| Wysokość zabudowy | 79 |
| Średnica zabudowy [mm] | 13 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 12 x 1,25 |
| nr EAN | 8033001169898 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 83 |
| Wysokość [mm] | 74 |
| Ciężar [kg] | 0,34 |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Kształt | prosty |
| Materiał | Stal |
| Długość 2 [mm] | 25 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 84 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| nr EAN | 4047437368170 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 85 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074091586 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,25 |
| Długość [mm] | 80 |
| Ciężar [kg] | 0,340 |
| nr EAN | 8435130305831 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 84 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Wymiar gwintu | M12x1,25 |
| nr EAN | 3322937906574 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 84 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| nr EAN | 5900427507463 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025