
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Długość [mm] | 165 |
| Materiał | Aluminium |
| nr EAN | 8717109781199 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Długość [mm] | 165 |
| Materiał | Aluminium |
| nr EAN | 8717109781236 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 230 |
| nr EAN | 4047437499706 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 160 |
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0045/HD |
| nr EAN | 4040074280829 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 160 |
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0044/HD |
| nr EAN | 4040074280812 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 146,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0049/HD |
| nr EAN | 4040074293379 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 146,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0048/HD |
| nr EAN | 4040074293393 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 251 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 |
| nr EAN | 4040074300312 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 165 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,4R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21835 |
| nr EAN | 5413978273027 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 165 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,4R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21834 |
| nr EAN | 5413978273034 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 140 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21839 |
| nr EAN | 5413978278633 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 140 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21838 |
| nr EAN | 5413978278640 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 150 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21041 |
| nr EAN | 5413978278596 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 150 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21040 |
| nr EAN | 5413978278602 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025