Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Opel INSIGNIA B Grand Sport (Z18) » stabilizator, mocowanie Opel INSIGNIA B Grand Sport (Z18) » łącznik stabilizatora Opel INSIGNIA B Grand Sport (Z18)

łącznik stabilizatora do OPEL INSIGNIA B Grand Sport (Z18)

wybierz typ samochodu OPEL INSIGNIA B Grand Sport (Z18):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 100
Średnica [mm] 10
nr EAN 4040074277096
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 273
Rozmiar gwintu 1 M12 X 1,75
Rozmiar gwintu 2 M12 X 1,75
parzyste numery artykułów 616 060 0040
nr EAN 4040074270479
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 273
Rozmiar gwintu 1 M12 X 1,75
Rozmiar gwintu 2 M12 X 1,75
parzyste numery artykułów 616 060 0039
nr EAN 4040074270462
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.75
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4060426311346
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.75
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,4
nr EAN 4060426311353
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
nr EAN 4060426404352
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 273
Wymagana ilość 1
Materiał Stal
Materiał Tworzywo sztuczne
Gwint zewn. 1 [mm] M12 x 1,75 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M12 x 1,75 RHT M
parzyste numery artykułów G7-2011
nr EAN 4058787275322
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 273
Wymagana ilość 1
Materiał Stal
Materiał Tworzywo sztuczne
Gwint zewn. 1 [mm] M12 x 1,75 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M12 x 1,75 RHT M
parzyste numery artykułów G7-2010
nr EAN 4058787275339
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Długość [mm]273
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 11,75
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,75
Długość [mm] 275
Ciężar [kg] 0,462
nr EAN 8435130362858
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
rura Ø [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 275
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,75R
parzyste numery artykułów 9667
nr EAN 5413978271276
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
rura Ø [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 275
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,75R
parzyste numery artykułów 9666
nr EAN 5413978271283
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.