Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » napęd osi Alfa Romeo GIULIETTA (940_) » wał napędowy Alfa Romeo GIULIETTA (940_) » łącznik wału, krzyżak wału Alfa Romeo GIULIETTA (940_)

łącznik wału, krzyżak wału do ALFA ROMEO GIULIETTA (940_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO GIULIETTA (940_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 1,429
dla numeru OE 26 11 7 572 664
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816197959
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,754
dla numeru OE 26 11 7 573 276
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816198901
Długość [mm] 20
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 28,0
Rodzaj łożyskowania wykonanie twarde
Ciężar [kg] 0,031
nr EAN 4027816262916
Długość [mm] 20,5
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 28,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,044
nr EAN 4027816121244
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 1,94
dla numeru OE 26 11 7 572 664 S3
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816434924
nr EAN 5907558526257
nr EAN 5901619540855
Ilość zębów 32
Ciężar [kg] 1,875
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Długość opakowania [cm] 10,5
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 10,0
nr EAN 5903364340360
Ilość zębów 32
Ciężar [kg] 1,875
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Długość opakowania [cm] 10,5
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 10,0
nr EAN 5903364355739
Ilość zębów 32
Ciężar [kg] 1,875
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Długość opakowania [cm] 10,5
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 10,0
nr EAN 5903364355746
Strona zabudowy z przodu
Średnica [mm] 155
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074241462
Strona zabudowy z przodu
Średnica [mm] 155
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074248768
Strona zabudowy z przodu
Średnica [mm] 140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074249444
Masa [g] 1582
nr EAN 8033989007106
Masa [g] 750
Materiał Guma / metal
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Ilość otworów 6
nr EAN 8036197457107
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 1,429
dla numeru OE 26 11 7 572 664
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688197955
Średnica wewnętrzna [mm] 10
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275775902
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
średnica zewnętrzna [mm] 162
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ilość otworów 6
dla numeru OE 26 11 7 573 276
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
dla numeru OE 26 11 1 229 754
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.