Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » napęd osi Bmw 5 (E39) » wał napędowy Bmw 5 (E39) » łącznik wału, krzyżak wału Bmw 5 (E39)

łącznik wału, krzyżak wału do BMW 5 (E39)

wybierz typ samochodu BMW 5 (E39):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,04
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 3358960125101
Grubość [mm] 38,0
Średnica wewnętrzna [mm] 53,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,43
dla numeru OE 26 11 1 229 065
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816041467
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 1,429
dla numeru OE 26 11 7 572 664
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816197959
Długość [mm] 20,5
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 28,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,044
nr EAN 4027816121244
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 1,91
dla numeru OE 26 11 7 572 664 S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816434818
Długość 1 [mm] 62,50
Średnica 1 [mm] 24,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
nr EAN 4019064300588
Numer seryjny K4422530
nr EAN 5901159015011
nr EAN 5907558526257
nr EAN 5902659723970
Strona zabudowy z przodu
Średnica [mm] 155
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074241462
Strona zabudowy z przodu
Średnica [mm] 155
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074248768
Ciężar netto [g] 2100
nr EAN 5908281469255
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Wymagana ilość 1
Średnica wewnętrzna [mm] 53
Masa [g] 853
Materiał Guma / metal
Grubość [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 143
Długość [mm] 38
Ilość otworów 6
nr EAN 8033989007052
Masa [g] 1582
nr EAN 8033989007106
Długość 1 [mm] 62,50
Średnica 1 [mm] 24,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 1,429
dla numeru OE 26 11 7 572 664
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688197955
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229957776
Średnica wewnętrzna [mm] 12
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229909188
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
średnica zewnętrzna [mm] 162
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ilość otworów 6
Materiał Guma / metal
dla numeru OE 26 11 1 229 065
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
dla numeru OE 26 11 1 229 754
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.