Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » napęd osi Mercedes-benz KLASA S (W220, V220) » wał napędowy Mercedes-benz KLASA S (W220, V220) » łącznik wału, krzyżak wału Mercedes-benz KLASA S (W220, V220)

łącznik wału, krzyżak wału do MERCEDES-BENZ KLASA S (W220, V220)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S (W220, V220):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ciężar [kg] 1,00
nr EAN 3358966522959
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 0,563
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816149804
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 0,565
dla numeru OE 210 411 04 15
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816153511
Długość [mm] 51,5
średnica zewnętrzna [mm] 31,0
Ciężar [kg] 0,119
nr EAN 4027816077008
Długość 1 [mm] 61,30
Średnica 1 [mm] 23,82
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Premium
Nowa część 
nr EAN 4019064300090
Status produktu: Normalny
nr EAN 5901619540916
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902659724786
średnica zewnętrzna [mm] 31
Średnica wewnętrzna [mm] 16
Długość [mm] 51,5
Materiał Guma / metal
nr EAN 4040074066256
Średnica [mm] 140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074240106
Średnica [mm] 140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074248850
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Masa [g] 1393
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
nr EAN 8033989192420
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Masa [g] 693
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
nr EAN 8033989192406
Długość 1 [mm] 61,30
Średnica 1 [mm] 23,82
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Premium
Nowa część 
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 0,563
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688637253
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wymagana ilość 2
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 5902275215330
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 5902275879693
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.