Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » wał napędowy Toyota HIACE IV Furgon (__H1_, __H2_) » łącznik wału, krzyżak wału Toyota HIACE IV Furgon (__H1_, __H2_)

łącznik wału, krzyżak wału do TOYOTA HIACE IV Furgon (__H1_, __H2_)

wybierz typ samochodu TOYOTA HIACE IV Furgon (__H1_, __H2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 80
średnica zewnętrzna [mm] 26,0
Ciężar [kg] 0,460
dla numeru OE 04371-25010
nr EAN 5050063339017
Długość [mm] 79
średnica zewnętrzna [mm] 29,0
Ciężar [kg] 0,544
dla numeru OE 04371-60100
nr EAN 5050063339031
Strona zabudowy z tyłu
Długość [mm] 80
Średnica zabudowy [mm] 26
Długość 1 [mm] 53,5
nr EAN 8033001078794
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.