Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » układ hamulcowy Fiat ULYSSE (220_) » linka hamulcowa Fiat ULYSSE (220_)

linka hamulcowa do FIAT ULYSSE (220_)

wybierz typ samochodu FIAT ULYSSE (220_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 1063
Długość zewnętrzna [mm] 770
nr EAN 8717109172775
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 500
Długość zewnętrzna [mm] 256
nr EAN 8717109177985
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1255
Długość zewnętrzna [mm] 1065
nr EAN 8717109184297
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 2286
Długość zewnętrzna [mm] 2063
nr EAN 8717109379785
Długość [mm] 500
nr EAN 3165143519813
Długość 1 [mm] 1255
Długość 2 [mm] 1065
Ciężar [kg] 0,520
Techniczny numer informacyjny AS6006
nr EAN 4082300530681
Długość 1 [mm] 2240
Długość 2 [mm] 2080
Ciężar [kg] 0,995
Techniczny numer informacyjny AS6007
nr EAN 4082300530698
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 203,2
Szerokość [mm] 38
nr EAN 5703858827069
Długość 1/Długość 2 [mm] 2205/2080
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858865696
Długość 1/Długość 2 [mm] 903/653
nr EAN 5703858875787
Długość 1/Długość 2 [mm] 500/256
nr EAN 5703858394172
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
nr EAN 5706021156171
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z lewej
Ciężar [kg] 0,26
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z prawej
Ciężar [kg] 0,76
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość 1/Długość 2 [mm] 1064/770
Sekcja część tylna
nr EAN 3322937208432
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.