Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ hamulcowy Volkswagen GOLF VIII Variant (CG5, DB5) » linka hamulcowa Volkswagen GOLF VIII Variant (CG5, DB5)

linka hamulcowa do VOLKSWAGEN GOLF VIII Variant (CG5, DB5)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN GOLF VIII Variant (CG5, DB5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 292
nr EAN 8717109176537
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 1585
Długość zewnętrzna [mm] 1286
nr EAN 8717109182699
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 1603
Długość zewnętrzna [mm] 1300
nr EAN 8717109182743
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1457
Długość zewnętrzna [mm] 1218
nr EAN 8717109303346
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1440
Długość zewnętrzna [mm] 1215
nr EAN 8717109303353
Długość [mm] 295
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,110
nr EAN 5050063619591
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1585/1286
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5902659770028
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1603/1300
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5902659770035
Długość 1/Długość 2 [mm] 1585/1286
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5703858634759
Długość 1/Długość 2 [mm] 1603/1300
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5703858634766
Długość 1/Długość 2 [mm] 1448/1215
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858876159
Długość 1/Długość 2 [mm] 1457/1218
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858876166
Długość 1/Długość 2 [mm] 1590/1255
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Sekcja część tylna
parzyste numery artykułów GCH2207
nr EAN 3322937256525
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.