Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi A8 D2 (4D2, 4D8) » łożysko i piasta koła Audi A8 D2 (4D2, 4D8) » łożysko koła Audi A8 D2 (4D2, 4D8)

łożysko koła do AUDI A8 D2 (4D2, 4D8)

wybierz typ samochodu AUDI A8 D2 (4D2, 4D8):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
79.00 zł
 Kup
Ilość otworów 43,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340525
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 43
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Wysokość 1 [mm] 37
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 38
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
Drążek / rozpórka Popychacz
średnica zewnętrzna [mm] 130,8
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
135.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 269
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 20
Typ tarczy hamulcowej wentylowany zewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 18
Wysokość [mm] 46,3
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 53949
nr EAN 4082300366013
średnica zewnętrzna [mm] 314
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 30
Typ tarczy hamulcowej wentylowany zewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 28
Wysokość [mm] 59,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/10
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 10,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 53970PRO_HC
nr EAN 4082300658989
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 43
nr EAN 5908242648262
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 5908242692272
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Szerokość 1 [mm] 42,25
nr EAN 5901779837499
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4100180
nr EAN 5901159159333
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 314
Wysokość [mm] 59,7
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 30
Minimalna grubość [mm] 28
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,3
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074392669
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 85
Wysokość [mm] 37
Wymiar gwintu M16x1,5x77
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074285084
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0037
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074074336
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 37
Wymiar gwintu M16x1,5x77
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074285275
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 323
Wysokość [mm] 59,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 30
Minimalna grubość [mm] 28
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,3
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
System hamulcowy ATE
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074429372
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Masa [g] 1080
nr EAN 3413520329037
cena brutto:
224.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 314
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 30
Typ tarczy hamulcowej wentylowany zewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 28
Wysokość [mm] 59,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/10
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 10,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 35
Szerokość opakowania [cm] 33,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Techniczny numer informacyjny 98200 0732 0 1
nr EAN 4019722182280
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: