Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » łożysko i piasta koła Opel VECTRA A liftback (J89) » łożysko koła Opel VECTRA A liftback (J89)

łożysko koła do OPEL VECTRA A liftback (J89)

wybierz typ samochodu OPEL VECTRA A liftback (J89):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Ilość otworów 39,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787341836
cena brutto:
129.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 136
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
142.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 99,7
średnica zewnętrzna [mm] 136
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
187.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 99,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 39
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72
Wysokość 1 [mm] 37
cena brutto:
107.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 260
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 69,2
Wzór otworów/Ilość otworów 04/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 57
Ciężar [kg] 3,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 52408
nr EAN 4082300367393
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 136
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 5908242638546
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 5908242692456
Szerokość [mm] 45
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 74
nr EAN 5908242692890
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4101520
nr EAN 5901159159807
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101610
nr EAN 5901159159838
Felga, ilość otworów 4
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów bez ABS
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101630
nr EAN 5901159160438
Felga, ilość otworów 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101635
nr EAN 5901159160445
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Ilość otworów 4
Średnica [mm] 256
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 23,9
Wysokość [mm] 41,0
Średnica otworu centrującego [mm] 60,0
Numer seryjny 6041540
średnica zewnętrzna [mm] 256,0
nr EAN 5901159015950
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 17,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 40
Wysokość 1 [mm] 14,73
Wysokość 2 [mm] 15
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074109007
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 72
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074239902
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 74
Wysokość [mm] 45
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074192160
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 256
Wysokość [mm] 41
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Minimalna grubość [mm] 21
Średnica otworu centrującego [mm] 60
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ø otworu sworznia koła [mm] 14
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Jakość 16,3
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074150597
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 260
Wysokość [mm] 69,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 8
Średnica otworu centrującego [mm] 57
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ø otworu sworznia koła [mm] 14
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074274569
alternatywny zestaw naprawczy 300 334 1103/S
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 74
Wysokość [mm] 45
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074101483
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 120
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Felga, ilość otworów 4
Średnica [mm] 39
nr EAN 4040074226346
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101/SK
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 50
Wysokość [mm] 14,73
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285527
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 130
Moment dokręcenia [Nm] 20
Masa [g] 660
Kąt obrotu [°] 90
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 39
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520498894
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 260
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 69,2
Wzór otworów/Ilość otworów 04/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 57
Ciężar [kg] 3,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 15
Techniczny numer informacyjny 98200 0570 0 1
nr EAN 4019722112744
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 256
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Typ tarczy hamulcowej wentylowany zewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 21
Wysokość [mm] 41
Wzór otworów/Ilość otworów 04/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 60
Ciężar [kg] 5,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 0392 0 1 PRO
nr EAN 4019722308604
Wyświetlanie od 1 do 26 (z 26 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: