Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » łożysko i piasta koła Mitsubishi LANCER VIII (CY_A, CZ_A) » łożysko koła Mitsubishi LANCER VIII (CY_A, CZ_A)

łożysko koła do MITSUBISHI LANCER VIII (CY_A, CZ_A)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI LANCER VIII (CY_A, CZ_A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
173.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 141
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
155.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 140,5
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 43
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 40
Ilość zębów, pierścień ABS 43
średnica zewnętrzna [mm] 276
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 24,4
Wysokość [mm] 45,6
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Ciężar [kg] 5,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 54974PRO
nr EAN 4082300380903
średnica zewnętrzna [mm] 262
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8,4
Wysokość [mm] 60,2
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 80
Ciężar [kg] 4,1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 55274PRO
nr EAN 4082300509373
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 262
Minimalna grubość [mm] 8,4
Ilość otworów 5
Dostępne MAPP-Code 
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Wysokość [mm] 60
Średnica otworu centrującego [mm] 80
Średnica wewnętrzna [mm] 168
otwór Ø [mm] 12,5
Strona zabudowy Oś tylna
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Wysokość [mm] 60,1
Średnica otworu centrującego [mm] 80
Numer seryjny K6054215
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 262
nr EAN 5901159254137
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4104306
nr EAN 5901159287272
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4104350
nr EAN 5901159287302
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 262
Wysokość [mm] 60,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 8,4
Średnica otworu centrującego [mm] 80
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,5
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074090534
Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 40
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074249239
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 140,5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074282601
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 276
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 24,4
Wysokość [mm] 45,6
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Ciężar [kg] 5,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 1974 0 1 PRO
nr EAN 4019722413414
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 262
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8,4
Wysokość [mm] 60,2
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 80
Średnica wewnętrzna [mm] 168
Ciężar [kg] 4,1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 15
Techniczny numer informacyjny 98200 2274 0 1 PRO
nr EAN 4019722453618
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: