Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » łożysko i piasta koła Opel SENATOR B (V88) » łożysko koła Opel SENATOR B (V88)

łożysko koła do OPEL SENATOR B (V88)

wybierz typ samochodu OPEL SENATOR B (V88):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Ilość otworów 35,00
Szerokość [mm] 74,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787343335
cena brutto:
110.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 137
Średnica wewnętrzna [mm] 35
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 296
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 25
Wysokość [mm] 58,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Średnica otworu centrującego [mm] 70,1
Ciężar [kg] 8,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 52423PRO_HC
nr EAN 4082300658880
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
średnica zewnętrzna [mm] 137
Średnica wewnętrzna [mm] 35
Wysokość [mm] 74
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 9435398505911
Szerokość [mm] 45
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 74
nr EAN 5908242692890
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101610
nr EAN 5901159159838
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 296
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 27,8
Wysokość [mm] 58,3
Średnica otworu centrującego [mm] 70,0
Numer seryjny 6041600
średnica zewnętrzna [mm] 296,0
nr EAN 5901159016025
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 270
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10,0
Wysokość [mm] 67,0
Numer seryjny 6051500
średnica zewnętrzna [mm] 270,0
nr EAN 5901159017497
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 74
Wysokość [mm] 45
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074192160
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 137
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074141496
alternatywny zestaw naprawczy 300 334 1103/S
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 74
Wysokość [mm] 45
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074101483
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: