Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Subaru » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Subaru LEONE II (AB) » łożysko i piasta koła Subaru LEONE II (AB) » łożysko koła Subaru LEONE II (AB)

łożysko koła do SUBARU LEONE II (AB)

wybierz typ samochodu SUBARU LEONE II (AB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
167.00 zł
 Kup
Ilość otworów 49,00
Szerokość [mm] 50,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica 2 [mm] 4
nr EAN 8021787342321
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 320
Wysokość [mm] 58,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Minimalna grubość [mm] 21,4
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,2
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074199992
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 360
Wysokość [mm] 64,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 36
Minimalna grubość [mm] 34
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,2
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej perforowany / wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074160688
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 92
Szerokość [mm] 38
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ilość otworów 4
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074271254
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 36
średnica zewnętrzna [mm] 370
Minimalna grubość [mm] 34
Strona zabudowy Oś przednia
Felga, ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej perforowany / wentylowany
nr EAN 4062375270682
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: