
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 60 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 74 |
| Wysokość 1 [mm] | 8 |
| Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
| Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
| Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
| nr EAN | 3358960133038 |

| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 50 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 65 |
| Wysokość 1 [mm] | 8 |
| Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
| Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
| Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
| nr EAN | 3358960135087 |


| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 50 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Długość [mm] | 137 |

| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 60 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Długość [mm] | 136 |

| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 50 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Długość [mm] | 145 |

| Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów |
| Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 26 |
| Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 30 |
| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (na zewnątrz) |
| Ochrona przeciwpyłowa | z osłoną przeciwpyłową |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem |
| nr EAN | 5907558523836 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 136,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 5-biegowa |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
| nr EAN | 5907558533323 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 135,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 6-biegowa |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 |
| nr EAN | 5901619500828 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 136,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 5-biegowa |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
| nr EAN | 5901619500835 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 114,45 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 30 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 62 |
| nr EAN | 5902659759771 |

| Długość [mm] | 145 |
| Nowa część | |
| Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 26 |
| Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 37 |
| nr EAN | 5903364354435 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 135,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 6-biegowa |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 |
| nr EAN | 4040074138380 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 136,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 5-biegowa |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
| nr EAN | 4040074138373 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 114,45 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 30 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 62 |
| nr EAN | 4040074178270 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Liczba zębów 1 | 26 |
| Liczba zębów 2 | 37 |
| dopuszczalna masa całkowita [kg] | 0,975 |
| Ciężar netto [g] | 900 |
| nr EAN | 5908281440506 |

| Długość [mm] | 135,3 |
| Wymiar gwintu | M8X1.5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 |
| Nowa część | |
| nr EAN | 7316576827709 |

| Długość [mm] | 136,6 |
| Wymiar gwintu | M8x1,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
| Nowa część | |
| nr EAN | 7316576827716 |

| Długość [mm] | 143,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 60 |
| Nowa część | |
| nr EAN | 7316577967107 |

| Długość [mm] | 135,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 60 |
| Nowa część | |
| nr EAN | 7316577967114 |

| Długość [mm] | 145 |
| Nowa część | |
| Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 26 |
| Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 37 |
| nr EAN | 7316579215541 |

Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.
Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.
W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025