Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » mechanizm różnicowy Seat ALHAMBRA (7V8, 7V9)

mechanizm różnicowy do SEAT ALHAMBRA (7V8, 7V9)

wybierz typ samochodu SEAT ALHAMBRA (7V8, 7V9):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960133038
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 58
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72
Wysokość 1 [mm] 10
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960207418
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Długość [mm] 130
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 37
Długość [mm] 322
Strona zabudowy z prawej
średnica zewnętrzna [mm] 121
Długość [mm] 356
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 26
nr EAN 5901619549117
Strona zabudowy z prawej
Długość [mm] 290
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 26
nr EAN 5903364312923
Strona zabudowy z prawej
Długość [mm] 129,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 26
nr EAN 5901619545379
Strona zabudowy Oś tylna
Rodzaj filtra Wkład filtra
Rodzaj filtra z pokrywą obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Rodzaj napędu Napęd na wszystkie koła
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Kształt cylindryczny
Ograniczenia producenta HALDEX Gen. I
nr EAN 5902659794215
Strona zabudowy z prawej
średnica zewnętrzna [mm] 121
Długość [mm] 356
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 26
nr EAN 4040074138403
Długość [mm] 129,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Nowa część 
nr EAN 7316577967015
Strona zabudowy Oś tylna
Rodzaj filtra Wkład filtra
Rodzaj filtra z pokrywą obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Kształt cylindryczny
Ograniczenia producenta HALDEX Gen. I
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.