Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen GOLF I (17) » mechanizm korbowy Volkswagen GOLF I (17) » wał korbowy Volkswagen GOLF I (17) » panewka wału korbowego Volkswagen GOLF I (17)

panewka wału korbowego do VOLKSWAGEN GOLF I (17)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN GOLF I (17):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Numer komponentu 02-3085L
Numer komponentu 02-3085U
Numer komponentu 02-3086HL
Numer komponentu 02-3086HU
Podwymiar [mm] 0,25
nr EAN 5010874484009
Numer komponentu 02-3085L
Numer komponentu 02-3085U
Numer komponentu 02-3086HL
Numer komponentu 02-3086HU
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 5010874484030
Numer komponentu 029FL18110000
Numer komponentu 029HL18066000
Numer komponentu 029HL18109000
dla luzu na łożysku od [mm] 0,0160
do luzu na łożysku [mm] 0,0790
dla średnicy obudowy od [mm] 59,0
przy średnicy obudowy [mm] 59,019
Szerokość od [mm] 24,91
Szerokość do [mm] 25,03
dla grubości ścianki od [mm] 2,491
do grubości ścianki [mm] 2,503
dla zakresu tolerancji od [mm] 24,86
do zakresu tolerancji [mm] 24,91
dla średnicy wałka od [mm] 53,958
do średnicy wałka [mm] 53,978
nr EAN 4009026526774
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 029FL18110025
Numer komponentu 029HL18066025
Numer komponentu 029HL18109025
dla luzu na łożysku od [mm] 0,0160
do luzu na łożysku [mm] 0,0790
dla średnicy obudowy od [mm] 59,0
przy średnicy obudowy [mm] 59,019
Szerokość od [mm] 24,91
Szerokość do [mm] 25,03
dla grubości ścianki od [mm] 2,616
do grubości ścianki [mm] 2,628
dla zakresu tolerancji od [mm] 24,96
do zakresu tolerancji [mm] 25,01
dla średnicy wałka od [mm] 53,958
do średnicy wałka [mm] 53,978
nr EAN 4009026526767
Nadwymiar [mm] 0,50
Numer komponentu 029FL18110050
Numer komponentu 029HL18066050
Numer komponentu 029HL18109050
dla luzu na łożysku od [mm] 0,0160
do luzu na łożysku [mm] 0,0790
dla średnicy obudowy od [mm] 59,0
przy średnicy obudowy [mm] 59,019
Szerokość od [mm] 24,91
Szerokość do [mm] 25,03
dla grubości ścianki od [mm] 2,741
do grubości ścianki [mm] 2,753
dla zakresu tolerancji od [mm] 24,96
do zakresu tolerancji [mm] 25,01
dla średnicy wałka od [mm] 53,958
do średnicy wałka [mm] 53,978
nr EAN 4009026526750
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.