Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » pasek wieloklinowy Fiat DUCATO Platforma / podwozie (230_) » pasek klinowy wielorowkowy Fiat DUCATO Platforma / podwozie (230_)

pasek klinowy wielorowkowy do FIAT DUCATO Platforma / podwozie (230_)

wybierz typ samochodu FIAT DUCATO Platforma / podwozie (230_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Długość [mm] 962
nr EAN 3165141069570
Ilość żeber 5
Długość [mm] 925
nr EAN 3165141069556
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1040
nr EAN 3165141069631
Ilość żeber 6
Długość [mm] 965
nr EAN 3165142561882
Ciężar [kg] 0,088
Ilość żeber 5
Długość [mm] 962
nr EAN 4010858482114
Ciężar [kg] 0,095
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1040
nr EAN 4010858479428
Ciężar [kg] 0,086
Ilość żeber 5
Długość [mm] 925
nr EAN 4010858482077
Ciężar [kg] 0,104
Ilość żeber 6
Długość [mm] 962
nr EAN 4010858486082
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787528473
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787528442
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787527933
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787527483
Długość [mm] 730
Szerokość [mm] 21,0
Grubość [mm] 4,5
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,09
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816398004
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1053
nr EAN 5414465352799
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 965
nr EAN 5414465352683
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 963
nr EAN 5414465355172
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 923
nr EAN 5414465355141
Ilość żeber 5
Długość [mm] 925
nr EAN 4014870123369
Ilość żeber 6
Długość [mm] 962
nr EAN 4014870119201
Długość [mm] 925
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074204856
Długość [mm] 965
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074318126
Ilość żeber 5
Masa [g] 87
Długość [mm] 962
nr EAN 3413521205293
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.