Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » pasek wieloklinowy Iveco DAILY IV Furgon » pasek klinowy wielorowkowy Iveco DAILY IV Furgon

pasek klinowy wielorowkowy do IVECO DAILY IV Furgon

wybierz typ samochodu IVECO DAILY IV Furgon:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1325
nr EAN 4047024335493
Ilość żeber 4
Długość [mm] 903
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego 1 987 947 000
nr EAN 4047024999589
Ciężar [kg] 0,074
Ilość żeber 4
Długość [mm] 985
nr EAN 4010858481834
Ciężar [kg] 0,16
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1325
nr EAN 4010858508357
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 903
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465683848
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 7
Szerokość [mm] 24,9
Długość [mm] 1325
nr EAN 5414465494352
Ilość żeber 4
Długość [mm] 903
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870127176
Ilość żeber 4
Długość [mm] 985
nr EAN 4014870125424
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1325
nr EAN 4014870126957
Długość [mm] 1325
Ilość żeber 7
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074115282
Długość [mm] 903
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Właściwości materiału (ubranie robocze) elastyczny
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574679355
Długość [mm] 903
Szerokość [mm] 14,24
Grubość [mm] 5,0
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Cecha chemiczna elastyczny
Ciężar [kg] 0,06
Ilość żeber 4
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688583222
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.