Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » pasek wieloklinowy Volkswagen BORA I (1J2) » pasek klinowy wielorowkowy Volkswagen BORA I (1J2)

pasek klinowy wielorowkowy do VOLKSWAGEN BORA I (1J2)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN BORA I (1J2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,17
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1660
nr EAN 4010858478339
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1660
nr EAN 3165141088427
Ilość żeber 6
Długość [mm] 906
nr EAN 3165141259100
Ciężar [kg] 0,098
Ilość żeber 6
Długość [mm] 906
nr EAN 4010858485337
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507461
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787531213
Długość [mm] 905
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,04
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289036
Długość [mm] 1660
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,169
Ilość żeber 6
nr EAN 4054224023105
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1660
nr EAN 5414465355721
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 905
nr EAN 5414465354090
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1660
nr EAN 4005108966742
Ilość żeber 6
Długość [mm] 905
nr EAN 4005108961525
Długość [mm] 1660
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202609
Długość [mm] 906
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074297605
Długość [mm] 1660
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390916
Ilość żeber 6
Masa [g] 165
Długość [mm] 1660
nr EAN 3413521204616
Długość [mm] 905
Ciężar [kg] 0,092
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688557438
Długość [mm] 1660
Ciężar [kg] 0,169
Ilość żeber 6
nr EAN 4054228023101
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.