Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » paski napędowe Opel MOVANO B Autobus (X62) » pasek wieloklinowy Opel MOVANO B Autobus (X62) » pasek klinowy wielorowkowy Opel MOVANO B Autobus (X62)

pasek klinowy wielorowkowy do OPEL MOVANO B Autobus (X62)

wybierz typ samochodu OPEL MOVANO B Autobus (X62):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1687
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,187
Ilość żeber 7
nr EAN 5050063141863
Długość [mm] 2050
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ilość żeber 7
nr EAN 5050063141870
Ciężar [kg] 0,198
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1666
nr EAN 4010858533557
Ciężar [kg] 0,199
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1675
nr EAN 4010858484002
Ilość żeber 7
nr EAN 8021787165159
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 7
Szerokość [mm] 24,9
Długość [mm] 1675
nr EAN 5414465733376
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 7
Szerokość [mm] 24,9
Długość [mm] 1668
nr EAN 5414465741913
Długość [mm] 1975
Szerokość [mm] 24,92
Kolor czarny
Ilość żeber 7
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397779
Długość [mm] 1687
Szerokość [mm] 24,92
Kolor czarny
Ilość żeber 7
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316576895104
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.