Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » paski napędowe Renault 14 (121_) » pasek wieloklinowy Renault 14 (121_) » pasek klinowy wielorowkowy Renault 14 (121_)

pasek klinowy wielorowkowy do RENAULT 14 (121_)

wybierz typ samochodu RENAULT 14 (121_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1110
nr EAN 3165141069655
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1750
nr EAN 3165143170809
Ciężar [kg] 0,179
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1750
nr EAN 4010858544805
Ciężar [kg] 0,085
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1110
nr EAN 4010858482213
Ciężar [kg] 0,151
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1750
nr EAN 4010858487331
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507553
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787505658
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787535068
Długość [mm] 1750
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,149
Ilość żeber 5
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816288855
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1113
nr EAN 5414465355332
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1750
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465355806
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1750
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465139451
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1113
nr EAN 4005108995131
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1750
nr EAN 4005108961112
Długość [mm] 1750
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206218
Długość [mm] 1110
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201336
Długość [mm] 1750
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074316276
Długość [mm] 1110
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396512
Długość [mm] 1750
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397427
Ilość żeber 5
Masa [g] 104
Długość [mm] 1110
nr EAN 3413521205743
Ilość żeber 5
Masa [g] 135
Długość [mm] 1750
nr EAN 3413521205545
Ilość żeber 6
Masa [g] 166
Długość [mm] 1750
nr EAN 3413521204494
Długość [mm] 1750
Ciężar [kg] 0,149
Ilość żeber 5
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688288851
Wyświetlanie od 1 do 24 (z 24 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.