Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » paski napędowe Renault ESPACE IV (JK0/1_) » pasek wieloklinowy Renault ESPACE IV (JK0/1_) » pasek klinowy wielorowkowy Renault ESPACE IV (JK0/1_)

pasek klinowy wielorowkowy do RENAULT ESPACE IV (JK0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT ESPACE IV (JK0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,171
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1670
nr EAN 4010858543358
Ilość żeber 4
Długość [mm] 922
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego 1 987 947 000
nr EAN 4047024999466
Ilość żeber 6
Długość [mm] 873
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego 1 987 947 000
nr EAN 4047024999473
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1670
nr EAN 4047024998384
Ciężar [kg] 0,07
Ilość żeber 4
Długość [mm] 922
nr EAN 4010858543006
Ciężar [kg] 0,171
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1670
nr EAN 4010858543358
Ciężar [kg] 0,094
Ilość żeber 6
Długość [mm] 873
nr EAN 4010858542962
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787013603
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787014563
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787014587
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1670
nr EAN 5414465472428
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 922
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465822766
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 873
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465966293
Ilość żeber 4
Długość [mm] 922
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870127084
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1670
nr EAN 4014870125806
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Długość [mm] 922
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074036129
Długość [mm] 1670
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074114100
Długość [mm] 922
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Właściwości materiału (ubranie robocze) elastyczny
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574498543
Długość [mm] 1670
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574720828
Długość [mm] 873
Szerokość [mm] 21,36
Grubość [mm] 5,0
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Cecha chemiczna elastyczny
Ilość żeber 6
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688384508
Długość [mm] 922
Szerokość [mm] 14,24
Grubość [mm] 5,0
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Cecha chemiczna elastyczny
Ciężar [kg] 0,063
Ilość żeber 4
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688384447
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.