Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Rolls-royce » paski napędowe Rolls-royce PHANTOM VII coupe (RR3) » pasek wieloklinowy Rolls-royce PHANTOM VII coupe (RR3) » pasek klinowy wielorowkowy Rolls-royce PHANTOM VII coupe (RR3)

pasek klinowy wielorowkowy do ROLLS-ROYCE PHANTOM VII coupe (RR3)

wybierz typ samochodu ROLLS-ROYCE PHANTOM VII coupe (RR3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787528541
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1080
nr EAN 3165141013665
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1610
nr EAN 3165141195958
Ilość żeber 6
Długość [mm] 976
nr EAN 3165142694580
Ciężar [kg] 0,115
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1080
nr EAN 4010858482398
Ciężar [kg] 0,1
Ilość żeber 6
Długość [mm] 976
nr EAN 4010858482336
Ciężar [kg] 0,093
Ilość żeber 6
Długość [mm] 844
nr EAN 4010858482275
Ciężar [kg] 0,056
Ilość żeber 4
Długość [mm] 711
nr EAN 4010858543440
Ciężar [kg] 0,166
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1613
nr EAN 4010858522063
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506860
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508673
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787528541
Długość [mm] 1080
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,110
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289203
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1078
nr EAN 5414465355295
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 975
nr EAN 5414465355202
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1613
nr EAN 5414465353475
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 843
nr EAN 5414465354045
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 711
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465109591
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1078
nr EAN 4005108963413
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1613
nr EAN 4005108893055
Ilość żeber 6
Długość [mm] 975
nr EAN 4005108953759
Długość [mm] 1610
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201749
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Długość [mm] 711
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074036082
Długość [mm] 845
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205570
Długość [mm] 976
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205723
Długość [mm] 1080
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201534
Długość [mm] 1613
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074105382
Długość [mm] 976
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573391333
Długość [mm] 1613
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390879
Wyświetlanie od 1 do 31 (z 31 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.