Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jeep » pasek wieloklinowy Jeep WRANGLER II (TJ) » pasek klinowy wielorowkowy Jeep WRANGLER II (TJ)

pasek klinowy wielorowkowy do JEEP WRANGLER II (TJ)

wybierz typ samochodu JEEP WRANGLER II (TJ):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1980
nr EAN 3165141012149
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2325
nr EAN 3165141196016
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2000
nr EAN 3165141069945
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2315
nr EAN 3165143170793
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2270
nr EAN 3165143170885
Ciężar [kg] 0,194
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1905
nr EAN 4010858479305
Ciężar [kg] 0,227
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2250
nr EAN 4010858509262
Ciężar [kg] 0,203
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2000
nr EAN 4010858481391
Ciężar [kg] 0,234
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2330
nr EAN 4010858472696
Ciężar [kg] 0,233
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2315
nr EAN 4010858486471
Ciężar [kg] 0,2
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1973
nr EAN 4010858548162
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507553
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507713
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1973
nr EAN 5414465356643
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1903
nr EAN 5414465356582
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2005
nr EAN 5414465354892
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2330
nr EAN 5414465356407
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2270
nr EAN 5414465356889
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2253
nr EAN 5414465356865
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2315
nr EAN 5414465356391
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2000
nr EAN 4014870129408
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2250
nr EAN 4014870119133
Długość [mm] 1905
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074319178
Długość [mm] 2000
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201138
Długość [mm] 2250
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206430
Długość [mm] 2330
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206515
Wyświetlanie od 1 do 26 (z 26 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.