Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jaguar » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Jaguar XF SPORTBRAKE (X250) » łożysko i piasta koła Jaguar XF SPORTBRAKE (X250) » piasta koła Jaguar XF SPORTBRAKE (X250)

piasta koła do JAGUAR XF SPORTBRAKE (X250)

wybierz typ samochodu JAGUAR XF SPORTBRAKE (X250):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 53,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 76,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,624
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
dla numeru OE C2D4 9191
nr EAN 5050063189001
cena brutto:
132.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 42,00
Ilość otworów 48,00
Szerokość [mm] 40,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787342581
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 51,00
średnica zewnętrzna [mm] 96,00
Szerokość [mm] 50,00
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 4014870042424
cena brutto:
158.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 48,00
średnica zewnętrzna [mm] 86,00
Szerokość [mm] 40,00
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 4014870042417
Szerokość [mm] 53,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 76,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,624
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4054224746240
cena brutto:
203.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 5280
nr EAN 5902048024329
cena brutto:
266.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 5280
nr EAN 5902048024336
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Szerokość [mm] 42
Średnica wewnętrzna [mm] 48
średnica zewnętrzna [mm] 86
Szerokość 1 [mm] 40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 4031185070249
cena brutto:
391.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 44,5
średnica zewnętrzna [mm] 139
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 4031185069540
cena brutto:
446.99 zł
 Kup
nr EAN 4031185477772
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 51
średnica zewnętrzna [mm] 96
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316579453332
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
nr EAN 7316579428880
cena brutto:
140.99 zł
 Kup
Masa [g] 1090
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 86
Szerokość 1 [mm] 42
nr EAN 3413521219467
Szerokość [mm] 53,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 76,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,624
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4054228746246
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: