Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mazda CX-3 (DK) » łożysko i piasta koła Mazda CX-3 (DK) » piasta koła Mazda CX-3 (DK)

piasta koła do MAZDA CX-3 (DK)

wybierz typ samochodu MAZDA CX-3 (DK):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
473.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 138,80
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 68,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74,80
Szerokość 2 [mm] 60,30
nr EAN 4014870365424
cena brutto:
416.99 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 138,80
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 67,90
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90,90
Szerokość 2 [mm] 42,70
nr EAN 4014870580520
cena brutto:
190.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 26
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
średnica zewnętrzna [mm] 138,8
Wymiar gwintu M12X1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
140.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 138
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5903766356648
cena brutto:
194.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 138,80
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 68,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74,80
Szerokość 2 [mm] 60,30
nr EAN 5903766357348
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Ciężar netto [g] 2780
nr EAN 5902048062161
cena brutto:
303.99 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 138
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316579482738
cena brutto:
282.00 zł
 Kup
Masa [g] 2896
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 138
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413521963223
cena brutto:
208.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114
Felga, ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z trzpieniem stojącym
średnica zewnętrzna [mm] 139
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: