Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz VIANO (W639) » łożysko i piasta koła Mercedes-benz VIANO (W639) » piasta koła Mercedes-benz VIANO (W639)

piasta koła do MERCEDES-BENZ VIANO (W639)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ VIANO (W639):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 50,00
średnica zewnętrzna [mm] 92,00
Szerokość [mm] 50,00
nr EAN 4014870014834
cena brutto:
277.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 150,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92,00
Szerokość [mm] 94,80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870025267
cena brutto:
193.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
176.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 30
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
średnica zewnętrzna [mm] 158,3
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
Numer seryjny K4101275
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5901159256872
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 50,00
średnica zewnętrzna [mm] 92,00
Szerokość [mm] 50,00
nr EAN 5901619520963
cena brutto:
163.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 5901619559741
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 50
średnica zewnętrzna [mm] 92
Wysokość [mm] 51
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074084786
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 150
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Felga, ilość otworów 5
Wymiar gwintu M14x1,5
Wysokość [mm] 94,5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074281208
cena brutto:
189.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 4185
nr EAN 5908281496374
cena brutto:
357.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 7316577420480
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: