Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz ATEGO » łożysko i piasta koła Mercedes-benz ATEGO » piasta koła Mercedes-benz ATEGO

piasta koła do MERCEDES-BENZ ATEGO

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ ATEGO:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
79.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74
Wysokość 1 [mm] 36
Wysokość 2 [mm] 34
Ciężar [kg] 0,79
nr EAN 8717109657913
Szerokość [mm] 34,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 74,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,860
nr EAN 5050063482201
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 125,5
Średnica wewnętrzna [mm] 28
nr EAN 5908242637884
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902659718402
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 74
Wysokość [mm] 36
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074544792
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 74
Szerokość 2 [mm] 34
nr EAN 4031185214094
cena brutto:
96.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 70,5
Średnica wewnętrzna [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 125,5
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 4031185224055
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 2,04
Średnica wewnętrzna [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 125,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 8,2
Ilość zębów, pierścień ABS 43
Średnica wewnętrzna [mm] 65,9
średnica zewnętrzna [mm] 78
nr EAN 4046001946547
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: