Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz KLASA B Sports Tourer (W246, W242) » łożysko i piasta koła Mercedes-benz KLASA B Sports Tourer (W246, W242) » piasta koła Mercedes-benz KLASA B Sports Tourer (W246, W242)

piasta koła do MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W246, W242)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W246, W242):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Ilość otworów 52,00
Szerokość [mm] 50,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340945
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 45,00
średnica zewnętrzna [mm] 84,00
Szerokość [mm] 41,00
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 4014870064693
cena brutto:
106.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,912
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Długość opakowania [cm] 8,4
Szerokość opakowania [cm] 8,4
Wysokość opakowania [cm] 4,1
nr EAN 4056111115498
cena brutto:
235.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 141,0
Grubość [mm] 76,0
średnica zewnętrzna [mm] 141,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,430
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
nr EAN 4027816450009
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 30
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
średnica zewnętrzna [mm] 141
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 41
Ilość zębów, pierścień ABS 96
cena brutto:
174.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 143
nr EAN 5903766357492
Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
Wysokość [mm] 41
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074269503
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 143
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074285831
cena brutto:
225.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 3000
nr EAN 5902048917461
cena brutto:
142.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 41
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
nr EAN 4031185583114
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 40,8
Średnica wewnętrzna [mm] 44,8
średnica zewnętrzna [mm] 84
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316575819125
cena brutto:
318.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 143
nr EAN 7316576808043
cena brutto:
265.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
średnica zewnętrzna [mm] 143
dla numeru OE 246 981 0006
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: