Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Renault LAGUNA III (BT0/1) » łożysko i piasta koła Renault LAGUNA III (BT0/1) » piasta koła Renault LAGUNA III (BT0/1)

piasta koła do RENAULT LAGUNA III (BT0/1)

wybierz typ samochodu RENAULT LAGUNA III (BT0/1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
245.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 142,90
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 67,45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92,90
Szerokość 2 [mm] 40,70
nr EAN 4014870032272
Szerokość [mm] 45,0
Średnica wewnętrzna [mm] 28,0
średnica zewnętrzna [mm] 93,0
Materiał uszczelnienia wargowego NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,625
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
nr EAN 4054224750940
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4105007
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4105085
cena brutto:
170.99 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 143
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5901619525944
Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 143
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074254745
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Ciężar netto [g] 3595
nr EAN 5908281473276
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 48
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 62
nr EAN 4031185183802
cena brutto:
270.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 95
Średnica wewnętrzna [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 143
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 4031185273633
cena brutto:
347.00 zł
 Kup
Średnica piasty koła [mm]: 142,90
średnica 2 [mm]: 67,45
średnica otworu centrujacego [mm]: 92,90
Szerokość 2 [mm]: 40,70
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
cena brutto:
242.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 3,87
średnica zewnętrzna [mm] 143
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
cena brutto:
421.00 zł
 Kup
Masa [g] 3804
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Sposób montażu montowanie kołnierza
nr EAN 3413520887025
Szerokość [mm] 45,0
Średnica wewnętrzna [mm] 28,0
średnica zewnętrzna [mm] 93,0
Materiał uszczelnienia wargowego NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,625
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
nr EAN 4054228750946
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: