Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Rover » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Rover 75 I Tourer (RJ) » łożysko i piasta koła Rover 75 I Tourer (RJ) » piasta koła Rover 75 I Tourer (RJ)

piasta koła do ROVER 75 I Tourer (RJ)

wybierz typ samochodu ROVER 75 I Tourer (RJ):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 44
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Wysokość 1 [mm] 37
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Ciężar [kg] 0,87
nr EAN 8717109658972
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]37
Średnica wewnętrzna [mm]44
średnica zewnętrzna [mm]82,5
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Felga, liczba otworów5
Strona zabudowyOś tylna
Szerokość [mm]59
Średnica wewnętrzna [mm]32
średnica zewnętrzna [mm]140
Dynamika hamowania/jazdydla pojazdów z ASB
Średnica kołnierza [mm]140
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
Ilość otworów 44,00
Szerokość [mm] 37,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787342048
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 44,00
średnica zewnętrzna [mm] 82,50
Szerokość [mm] 37,00
nr EAN 4014870003463
cena brutto:
183.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 140,00
Średnica wewnętrzna [mm] 32,00
Szerokość [mm] 78,70
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 4014870003470
Szerokość [mm] 37,0
Średnica wewnętrzna [mm] 44,0
średnica zewnętrzna [mm] 82,0
Materiał uszczelnienia wargowego NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Ciężar [kg] 0,925
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4054224001776
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 139
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 44
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 37
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Szerokość [mm] 37,1
Średnica wewnętrzna [mm] 43,9
średnica zewnętrzna [mm] 82,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4108150
Numer seryjny K4108140
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5901159256681
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm] 37,1
Średnica wewnętrzna [mm] 43,9
średnica zewnętrzna [mm] 82,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5907558545067
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5907558545074
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 44
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 37
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074239889
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 890
nr EAN 5908281407561
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 930
nr EAN 5908281465103
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 2310
nr EAN 5908281464052
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 59
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 4031185183901
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 44
średnica zewnętrzna [mm] 82,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 4031185183895
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37,1
Średnica wewnętrzna [mm] 43,9
średnica zewnętrzna [mm] 82,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316571866826
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 400
Masa [g] 925
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 44
Szerokość 1 [mm] 37
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520495206
cena brutto:
190.99 zł
 Kup
Masa [g] 2363
Ilość otworów 5
Ilość biegunów 48
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520495213
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: