
| System hamulcowy | ATE |
| Ciężar [kg] | 0,02 |
| nr EAN | 8717109235388 |

| Długość [mm] | 965 |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Kolor wtyczki | czarny |
| nr EAN | 8717109482591 |

| Długość [mm] | 1255 |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Kolor wtyczki | szary |
| nr EAN | 8717109482577 |

| Długość [mm] | 1255 |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Kolor wtyczki | zielony |
| nr EAN | 8717109482560 |

| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 310/130 |
| Ciężar [kg] | 0,38 |
| Materiał | blacha stalowa |
| nr EAN | 8717109728170 |

| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 310/137 |
| Ciężar [kg] | 0,28 |
| Materiał | blacha stalowa |
| nr EAN | 8717109728217 |

| Długość [mm] | 1085 |
| Dostępne MAPP-Code | |
| nr EAN | 4006633311076 |

| Długość [mm] | 965 |
| Dostępne MAPP-Code | |
| nr EAN | 4006633309776 |

| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 310/130 |
| Materiał | blacha stalowa |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4260646558068 |

| Wymagana ilość | 2 |
| nr EAN | 5012759067901 |

| Wymagana ilość | 2 |
| nr EAN | 5012759068151 |

| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 1005 |
| nr EAN | 5012759465271 |

| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 1120 |
| nr EAN | 5012759465288 |

| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 1300 |
| nr EAN | 5012759468937 |

| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 1300 |
| nr EAN | 5012759474617 |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 72,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 81,5 |
| Materiał | Stal |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,050 |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 49 |
| nr EAN | 4054224007518 |

| parzyste numery artykułów | 170895 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 1072 |
| Ciężar [kg] | 0,060 |
| nr EAN | 4054224064689 |

| parzyste numery artykułów | 106468 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość przewodu [mm] | 967 |
| Ciężar [kg] | 0,057 |
| nr EAN | 4054224708958 |

| Ilość połączeń | 2 |
| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
| Długość przewodu [mm] | 1260 |
| Ciężar [kg] | 0,063 |
| nr EAN | 4054224724071 |

| parzyste numery artykułów | 175476 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,203 |
| nr EAN | 4054224754757 |

| parzyste numery artykułów | 175475 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,203 |
| nr EAN | 4054224754764 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 1120 |
| nr EAN | 5901619546017 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 1005 |
| nr EAN | 5901619546000 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 310/130 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Wymagana ilość | 1 |
| Długość przewodu [mm] | 1255 |
| Ilość biegunów | 2 |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| parzyste numery artykułów | 514 800 0023 |
| nr EAN | 4040074182178 |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Wymagana ilość | 1 |
| Długość przewodu [mm] | 1260 |
| Ilość biegunów | 2 |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| parzyste numery artykułów | 514 800 0020 |
| nr EAN | 4040074182185 |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
| Wymagana ilość | 1 |
| Długość przewodu [mm] | 975 |
| Ilość biegunów | 2 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| nr EAN | 4040074182369 |

| parzyste numery artykułów | 234824 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 310/137 |
| nr EAN | 5703858924775 |

| parzyste numery artykułów | 234823 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 310/137 |
| nr EAN | 5703858924782 |

| Ciężar netto [g] | 80 |
| nr EAN | 5908281472408 |

| Ciężar netto [g] | 60 |
| nr EAN | 5908281472415 |

| Ciężar netto [g] | 55 |
| nr EAN | 5908281472422 |

| Ciężar netto [g] | 70 |
| nr EAN | 5908281472439 |

| Długość [mm] | 33 |
| Wymiar gwintu | M8x1,25 |
| Rodzaj gwintu | Gwint zewn. |
| Rozmiar klucza | 9 |
| nr EAN | 5706021008722 |

| Długość [mm] | 38 |
| Wymiar gwintu | M7x1 |
| Rodzaj gwintu | Gwint zewn. |
| Rozmiar klucza | 7 |
| nr EAN | 5706021008852 |

| nr EAN | 5706021006803 |

| nr EAN | 5706021007350 |

| nr EAN | 5706021084283 |

| Długość [mm] | 16 |
| Wymiar gwintu | M6x1 |
| Rodzaj gwintu | Gwint zewn. |
| Rozmiar klucza | 10 |
| nr EAN | 5706021175707 |

| 3 lata gwarancji | |
| oś przednia, z lewej | |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 310/137 |
| Ciężar [kg] | 0,3 |
| parzyste numery artykułów | 57SKV183 |
| Koniecznie porównać starą i nową część (szczególnie nr OE) |

| 3 lata gwarancji | |
| oś przednia, z prawej | |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 310/137 |
| Ciężar [kg] | 0,3 |
| parzyste numery artykułów | 57SKV182 |
| Koniecznie porównać starą i nową część (szczególnie nr OE) |

| 3 lata gwarancji | |
| oś tylna strona lewa | |
| oś tylna strona prawa | |
| Ciężar [kg] | 0,5 |
| Koniecznie porównać starą i nową część (szczególnie nr OE) |

| parzyste numery artykułów | 33 10 0603 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 1072 |
| Ciężar [kg] | 0,060 |
| nr EAN | 4054228064685 |

| parzyste numery artykułów | 55 10 6468 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość przewodu [mm] | 967 |
| Ciężar [kg] | 0,057 |
| nr EAN | 4054228708954 |

| Ilość połączeń | 2 |
| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
| Długość przewodu [mm] | 1260 |
| Ciężar [kg] | 0,063 |
| nr EAN | 4054228724077 |

| Typ układu hamulcowego | Hamulce tarczowe |
| Ograniczenia producenta | ATE |
| nr EAN | 3322937137664 |
Hamulce to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Bez niego zatrzymanie pojazdu byłoby niemożliwe. Tarcza kotwiczna jest podstawowym elementem tarczo-bębnowego i bębnowego układu hamulcowego. Osłona hamulcowa to druga często spotykana nazwa tej części, jest tak nazywana, ponieważ jest to jej funkcja (chroni elementy znajdujące się w bębnie hamulcowym przed czynnikami zewnętrznymi). To właśnie do niej przymocowane są wszystkie elementy takie jak: szczęki hamulcowe, rozpieraki, tłoczek itd. Dostęp do tej części jest utrudniony, ponieważ przed jej demontażem należy zdemontować wszystkie elementy znajdujące się na niej.
Bez tarczy kotwicznej elementy układu hamulcowego ulegałyby zniszczeniu w krótkim czasie przez czynniki zewnętrzne takie jak: woda, kamienie, piasek itd. W przypadku uszkodzenia tej pojedynczej części może dojść do obniżenia skuteczności hamowania, lub całkowite zablokowanie hamulców. Tarcze kotwiczne powinny być wymieniane w przypadku gdy zauważona zostanie korozja lub inne uszkodzenia, wymienia się je rzadziej niż elementy bębnowego układu hamulcowego (raz na kilka lat). Osłona hamulców jest w ciągłym kontakcie ze szkodzącymi czynnikami, dlatego często powstaje na niej rdza. Przez rdzę mogą powstać dziury, lub odkształcenia mogące powodować tarcie z innymi elementami układu hamulcowego.
Wszelkie usterki układu hamulcowego są niedopuszczalne na drodze, ponieważ powodują one duże zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Skutkiem niedopilnowania stanu pojazdu może być nawet śmierć większej ilości osób. Dlatego wszystkie elementy układu hamulcowego powinny być często serwisowane i wymieniane na czas. Wymiana tej części może być bardzo problematyczna w szczególności bez odpowiednich narzędzi, niektóre osoby rozcinają tarczę w najcieńszym miejscu, aby ułatwić sobie zadanie.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025