Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » napęd koła, przeguby Volkswagen TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD » przegub napędowy Volkswagen TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD

przegub napędowy do VOLKSWAGEN TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 63,00
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Średnica przegubu [mm] 102,7
Długość [mm] 169,9
Wymiar gwintu M20x1.5
Ograniczenia producenta GKN SX
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064355809
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 42,5
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Długość [mm] 109
Specyfikacja Inner groove
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 63
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Wymiar gwintu M20x1,5
Długość [mm] 170
Strona zabudowy Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 63
Materiał Termoplast
nr EAN 5907558501582
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 63
Materiał Termoplast
średnica zewnętrzna [mm] 106
nr EAN 8032747474785
Ciężar netto [g] 3450
nr EAN 5902048903945
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 30
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 26
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (na zewnątrz)
nr EAN 7316575360030
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 63,00
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Średnica przegubu [mm] 102,7
Długość [mm] 169,9
Wymiar gwintu M20x1.5
Ograniczenia producenta GKN SX
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064355649
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przegub napędowy

Przegub napędowy samochodowy


Najtańsze przeguby Lobro w e-autoparts.pl

Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut Tanie przeguby Spidan w e-autoparts.plfrancuskich.

Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.

Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
 

Przegub napędowy tylko od sprawdzonych producentów


Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.

przegub napędowy Lobro przegub napędowy Spidan
przegub napędowy GSP przegub napędowy Kamoka
przegub napędowy SKF przegub napędowy Maxgear
przegub napędowy Ruville przegub napędowy Meyle