Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » tworzenie mieszanki Skoda OCTAVIA I Combi (1U5) » przepływomierz powietrza Skoda OCTAVIA I Combi (1U5)

przepływomierz powietrza do SKODA OCTAVIA I Combi (1U5)

wybierz typ samochodu SKODA OCTAVIA I Combi (1U5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 3165142134673
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 3165143350669
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759523704
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759523711
Ciężar [kg] 0,258
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379633722
Ilość połączeń 5
nr EAN 8053379317851
Napięcie [V] 12
Rodzaj korpusu z obudową
Ciężar [kg] 0,25
Materiał PBT (polibutylentereftalat)
Ilość połączeń 5
Dolot - Ø [mm] 70
Wylot - Ø [mm] 70
nr EAN 8053379067886
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 5
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 70
nr EAN 4082300302653
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079389525
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079389556
nr EAN 4044079089555
Napięcie [V] 12
Tryb pracy elektryczny
nr EAN 5901779827971
Ilość połączeń 5
dla numeru artykułu 558092
nr EAN 5901779828022
Tryb pracy elektryczny
nr EAN 8001063501789
Tryb pracy elektryczny
nr EAN 8001063508672
nr EAN 5901619524688
nr EAN 5907558564310
nr EAN 5907558572759
nr EAN 5903364337490
Rodzaj korpusu bez obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
nr EAN 4010326905572
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0104
nr EAN 4028977598418
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977697616
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny PI 0035
nr EAN 4028977691447
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,30
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj korpusu z obudową
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,30
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj korpusu z obudową
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,27
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj korpusu z obudową
Rodzaj korpusu z obudową
Ilość biegunów 3
Nowa część 
niewymagany zwrot starej części 
Materiał obudowy Tworzywo sztuczne
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowaną kratką
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
Ograniczenia producenta BOSCH
Ilość biegunów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Napięcie [V] 12
Długość [mm] 108
Szerokość [mm] 125
Wysokość [mm] 108
Ciężar [kg] 0,25
nr EAN 3276422537050
Ograniczenia producenta BOSCH
Ilość biegunów 5
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Napięcie [V] 12
Długość [mm] 108
Szerokość [mm] 125
Wysokość [mm] 108
Ciężar [kg] 0,27
nr EAN 3276422537210
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
Nowa część 
niewymagany zwrot starej części 
Ciężar [kg] 0,32
nr EAN 4046001707629
Wyświetlanie od 1 do 31 (z 31 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przepływomierz powietrza

Przepływomierz powietrza


Przepływomierz powietrza, zwany także przepływomierzem masowym powietrza odpowiada za pomiar ilości lub masy powietrza wpadającej do komory spalania silnika w jednostce czasu. Informacja o tej ilości jest niezbędna do obliczenia składu mieszanki paliwowo-powietrznej, tak aby skład ten był jak najbardziej zbliżony do wielkości stechiometrycznej czyli aby jeden kilogram paliwa przypadał na 14,7 kilogramów powietrza. Aby to zapewnić, przepływomierz masowy podaje na komputer pojazdu ilnformacje o ilości przepływającego powietrza, a ten dokonuje niezbędnych korekt w składzie mieszanki przez podawanie odpowiednich ilości paliwa wtryskiwanego do komory spalania silnika.
 

Jakie występują typy przepływomierzy powietrza


przepływomierz masowy powietrzaGeneralnie podział opiera się na konstrukcji przepływomierza i rodzaju dokonywanego pomiaru - ilości bądź masy powietrza. Starsze konstrukcjie przepływomierzy klapkowych, mierzyły ilość
przepływającego powietrza za pomocą uchylnej klapki, która była osadzona na osi potencjometru. Sygnał z potencjometru zmieniał się wraz z wychyleniem klapki i był podawany wraz ze zmierzoną temperaturą powietrza do jednostki sterującej składem mieszanki.

Nowsze konstrukcje opierają się na pomiarze masy przepływającego powietrza. Dokładniej, pomiar jest realizowany na podstawie natężenia przepływu potrzebnego do utrzymania stałej temperatury platynowego drutu, który znajduje się w strumieniu przepływającego powietrza. Utrzymanie stałej temperatury zapewnione jest przez podanie prądu przepływającego przez drucik o dobranym natężeniu. Informacja o wielkości natężenia prądu przepływającego przez drucik przepływomierza masowego, podawana jest do jednostki sterującej silnika. Po przeliczeniu, jednostka centralna decyduje o ilości podawanego paliwa.


Jakie są objawy i przyczyny uszkodzenia przepływomierza masowego

 

Jednym z podstawowych objawów jest utrata mocy silnika, utrudnione przyspieszanie. Silnik wydaje sie być wówczas przełączony w tryb awaryjny pracy. Dodatkowymi objawami uszkodzenia przepływomierza powietrza mogą być niewłaściwy skład spalin oraz zwiększone zużycie paliwa. Niektóre samochody mogą sygnaliziować awarię przepływomierza masowego kontrolką "check engine". Aby uniknąć przyspieszonego zużycia pzrepływomierza masowego powietrza, niezbędna jest regularna wymiana filtra powietrza. Inną przyczyna uszkodzeń przepływomierza powietrza jest strzelanie w kolektorze dolotowym spowodowane nieprawidłową pracą układu LPG lub CNG. Usterki zdarzają się także podczas zbyt szybkiej jazdy po wodzie. Dostanie się do przepływomierza mgły wodnej może spowodować spalenie drucika.