Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » sprzęgło Honda PK » sterowanie sprzęgłem Honda PK » siłownik sprzęgła Honda PK

siłownik sprzęgła do HONDA PK

wybierz typ samochodu HONDA PK:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 20.64
System hamulcowy FAG
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 1x M10x1.0
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 60
nr EAN 8717109243031
Średnica [mm] 20,6
nr EAN 4006633302302
Długość [mm] 204
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M10x1
Gwint wewnętrzny 2 [mm] M10x1
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633417853
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60
otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy FTE
nr EAN 8432509607121
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 21
nr EAN 5012759080436
Ciężar [kg] 0,502
dla numeru OE 21 52 1 159 045
nr EAN 4027816102144
Średnica [mm] 20,6
System hamulcowy Fag
Średnica [mm] 22,2
System hamulcowy Ate
Długość [mm] 200
nr EAN 4028569267012
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy FTE
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60
nr EAN 8032532029176
Ciężar [kg] 0,502
nr EAN 5907558519990
Średnica [mm] 21
System hamulcowy FAG
nr EAN 8430320025209
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Średnica tłoka [mm] 20,64
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Długość [mm] 340
dla numeru artykułu A5438.02
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika rurowego
Ciężar [kg] 0,12
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.