Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » system tworzenia mieszanki paliwowej Audi A6 C4 (4A2) » tworzenie mieszanki Audi A6 C4 (4A2) » sonda Audi A6 C4 (4A2)

sonda do AUDI A6 C4 (4A2)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C4 (4A2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
203.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 3
Długość całkowita [mm] 726
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
nr EAN 3165142669083
Liczba przewodów 3
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 3165143342299
nr EAN 3165142699615
Wymiar gwintu M10x1
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510062746
Odpowiada części oryginalnej w kolorze niebieski
nr EAN 8012510085509
Gwint zewn. [mm] M10 x 1
Ilość połączeń 2
Kolor biały
Ciężar [kg] 0,025
nr EAN 5907558580907
cena brutto:
127.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Długość [mm] 710
Ciężar [kg] 0,11
Tryb pracy elektryczny
Liczba przewodów 3
cena brutto:
136.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Długość [mm] 710
Ciężar [kg] 0,16
Opór [Ohm] 4,5
Tryb pracy elektryczny
Sonda lambda Sonda lambda
Liczba przewodów 3
dla numeru OE 078 906 265
Średnica [mm] 90
Długość [mm] 570
Wysokość [mm] 37
Długość przewodu [mm] 535
Ciężar [kg] 0,07
nr EAN 4046001285585
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.