Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » system tworzenia mieszanki paliwowej Kia BONGO Platforma / podwozie (PU) » tworzenie mieszanki Kia BONGO Platforma / podwozie (PU) » sonda Kia BONGO Platforma / podwozie (PU)

sonda do KIA BONGO Platforma / podwozie (PU)

wybierz typ samochodu KIA BONGO Platforma / podwozie (PU):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
nr EAN 5012759968956
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759981238
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759981023
Długość [mm] 96
Dolot - Ø [mm] 80
Wylot - Ø [mm] 80
nr EAN 8012510026830
Ciśnienie od [kPa] 18,2
ciśnienie do [kPa] 300,2
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510034095
Sposób montażu przykręcany
Ilość połączeń 5
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 80
nr EAN 4082300474091
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 5
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 80
nr EAN 4082300587098
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 4
nr EAN 4082300802948
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Ciśnienie od [kPa] 18,2
ciśnienie do [kPa] 300,2
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 5903364311384
dla numeru OE 281644A000
Ilość biegunów 5
Rodzaj korpusu z obudową
Ciężar netto [g] 265
nr EAN 5902048057471
Rodzaj korpusu z obudową
Ciężar netto [g] 238
nr EAN 5902048904416
Nowa część 
niewymagany zwrot starej części 
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
Ciężar [kg] 0,205
nr EAN 4046001563300
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.