Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » system tworzenia mieszanki paliwowej Mazda 323 III Hatchback (BF) » tworzenie mieszanki Mazda 323 III Hatchback (BF) » sonda Mazda 323 III Hatchback (BF)

sonda do MAZDA 323 III Hatchback (BF)

wybierz typ samochodu MAZDA 323 III Hatchback (BF):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba przewodów 1
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 80000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 3165143342275
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy zielony
Wymiar gwintu M12x1,5
nr EAN 8435050604281
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Sonda lambda nieogrzewany
Liczba przewodów 1
Długość całkowita [mm] 422
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 100000
nr EAN 5907558578027
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Sonda lambda nieogrzewany
Liczba przewodów 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wtyczki
nr EAN 5901619593264
Ilość biegunów 2
Kolor wtyczki zielony
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Gwint zewn. [mm] M12x1,5
Rozmiar klucza 19 mm
dla numeru OE 8574 18 840
dla numeru OE 13650 84101
dla numeru OE 89422 30020
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Sonda lambda nieogrzewany
Liczba przewodów 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wtyczki
nr EAN 087295911570
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,08
Tryb pracy elektryczny
Sonda lambda ogrzewana
Liczba przewodów 1
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.