
| Długość [mm] | 48 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,04 |
| dla numeru OE | 96868917 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| nr EAN | 5057746047627 |

| Zakres temperatury od [°C] | -40 |
| Zakres temperatury do [°C] | 130 |
| nr EAN | 4047024376069 |

| nr EAN | 4047023068972 |

| nr EAN | 4047023069023 |

| zalecane rozszerzenie naprawy | Filtr powietrza |
| nr EAN | 4047026441802 |

| nr EAN | 5012759976128 |

| Długość przewodu [mm] | 200 |
| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 5012759975053 |

| nr EAN | 689604201787 |

| Rodzaj korpusu | bez obudowy |
| nr EAN | 5012759992401 |

| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez elementów przyłączeniowych |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | biały |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | szary |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | zielony |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny |
| nr EAN | 8012510078563 |

| Ilość biegunów | 4 |
| Od ciśnienia [Pa] | 50000 |
| Do ciśnienia [Pa] | 400000 |
| nr EAN | 8435050637333 |

| Długość [mm] | 48 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,04 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| dla numeru OE | 96868917 |
| nr EAN | 4054224035542 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 7,4 |
| nie dla wariantu wyposażenia | 4mm |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Opór [Ohm] | 2080 |
| Opór [Ohm] | 294 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Gwint zewn. [mm] | 12 |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | jasnoniebieski |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | biały |
| Kolor | niebieski |
| Skok gwintu [mm] | 1,5 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Zakres temperatury [°C] | 25 |
| Zakres temperatury [°C] | 80 |
| Sposób montażu | przykręcany |
| nr EAN | 4082300203431 |

| nr EAN | 4044079050548 |

| nr EAN | 8050947025507 |

| Długość [mm] | 61 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Kolor | szary |
| Długość śruby pod główką [mm] | 28 |
| Ciężar [kg] | 0,023 |
| nr EAN | 5907558548143 |

| Rodzaj korpusu | bez obudowy |
| nr EAN | 5903766326795 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor wtyczki | jasny niebieski |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Gwint zewn. [mm] | M 12x1,5 |
| Rozmiar klucza | 19 mm |
| dla numeru OE | 12566778 |
| dla numeru OE | 1338.F9 |
| dla numeru OE | 500382599 |
| dla numeru OE | 50 10 412 450 |

| Ilość biegunów | 3 |
| Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
| Liczba przewodów | 2 |
| ciśnienie do [kPa] | 100 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze strzemieniem mocującym |
| dla numeru OE | 4818222 |
| dla numeru OE | 25182883 |

| Ilość przewodów | 6 |
| Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
| Układ wydechowy | przed katalizatorem |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z przewodem |
| dla numeru OE | 25182881 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 190 |
| Rodzaj czujnika | czujnik PTC |
| nr EAN | 4040074314227 |

| Ciężar netto [g] | 60 |
| nr EAN | 5902048913111 |

| Ciężar netto [g] | 54 |
| nr EAN | 5902048913081 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,08 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Długość przewodu [mm] | 200 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,09 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Długość przewodu [mm] | 150 |

| ID wykonania wtyczki | 2-polig |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| Kolor obudowy | czarny |
| Ciężar [kg] | 0,03209 |
| nr EAN | 4046001300851 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025