Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » system tworzenia mieszanki paliwowej Volvo XC60 I VAN (156) » tworzenie mieszanki Volvo XC60 I VAN (156) » sonda Volvo XC60 I VAN (156)

sonda do VOLVO XC60 I VAN (156)

wybierz typ samochodu VOLVO XC60 I VAN (156):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
nr EAN 4047025091442
nr EAN 4047024790247
cena brutto:
332.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 5
Długość całkowita [mm] 395
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 250000
nr EAN 4047025474931
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047025548861
nr EAN 4047026449242
Długość przewodu [mm] 270
nr EAN 4047026448399
Długość przewodu [mm] 270
nr EAN 4047026448580
nr EAN 5012759976180
nr EAN 5012759976289
nr EAN 5012759548875
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uchwytu mocującego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez króćca przyłączeniowego
Ciśnienie od [kPa] 10
ciśnienie do [kPa] 70
Napięcie wyjściowe od [V] 0,986
Napięcie wyjściowe do [V] 4,202
nr EAN 8012510044308
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez elementów przyłączeniowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez króćca przyłączeniowego
Ciśnienie od [kPa] 0,2
ciśnienie do [kPa] 100
Napięcie wyjściowe od [V] 0,5
Napięcie wyjściowe do [V] 4,5
nr EAN 8012510044667
Ilość połączeń 4
Ciężar [kg] 0,026
dla numeru OE 31355462
nr EAN 4054224034941
Ilość połączeń 4
Ciężar [kg] 0,024
nr EAN 4054224060803
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 3
nr EAN 4082300509793
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
nr EAN 4082300774252
Ilość połączeń 4
Ciężar [kg] 0,024
nr EAN 4054228060809
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.