
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4025258688301 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258688318 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 341 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 133 |
| Grubość 1 [mm] | 14,5 |
| nr EAN | 4260471910628 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 262 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Grubość 1 [mm] | 16 |
| nr EAN | 4260603179688 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 306 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Grubość 1 [mm] | 14,5 |
| nr EAN | 4260471911076 |


| Jednostka | szt. |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 14,8 |
| Długość [mm] | 308 |
| Zamiana tylko w parach | |
| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Liczba zwojów | 6,6 |
| Lokalizacja w aucie | z tyłu |
| EAN | 4050278087469 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Zawieszenie | Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 14,8 |
| Długość [mm] | 344 |
| Liczba zwojów | 6,7 |
| Lokalizacja w aucie | z przodu |
| EAN | 4050278087520 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Długość [mm] | 309 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 14,5 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Ciężar [kg] | 2,580 |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816469391 |

| Długość [mm] | 298 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 15,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 3,15 |
| Zamiana tylko w parach | |
| dla numeru OE | 4F0 411 105 CD |
| nr EAN | 4027816472575 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 341 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 133 |
| Grubość [mm] | 14,5 |
| nr EAN | 8052553381657 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 297 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
| Grubość [mm] | 15,5 |
| nr EAN | 8052553381770 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 262 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Grubość [mm] | 16 |
| nr EAN | 8052553440453 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez obniżonego zawieszenia |
| Średnica [mm] | 14,5 |
| Długość 1 [mm] | 341 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 133 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez obniżonego zawieszenia |
| Średnica [mm] | 14,5 |
| Długość 1 [mm] | 306 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 130 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,92 |
| Grubość 1 [mm] | 14,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 133 |
| Długość [mm] | 341 |
| nr EAN | 4909500808986 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 3,16 |
| Grubość 1 [mm] | 15,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
| Długość [mm] | 297 |
| nr EAN | 4909500809020 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 3,11 |
| Grubość 1 [mm] | 16 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Długość [mm] | 262 |
| nr EAN | 4909500810804 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,58 |
| Grubość 1 [mm] | 14,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Długość [mm] | 306 |
| nr EAN | 4909500810828 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Parametr | E |
| nr EAN | 4549762215582 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410101734 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410101758 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410125822 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410101802 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410101826 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | K4030052 |
| nr EAN | 5901159272117 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410101734 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410101802 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410101826 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410125822 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410125853 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Grubość 1 [mm] | 14,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Długość [mm] | 306 |
| nr EAN | 5900427364967 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5900427590335 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | CC |
| Średnica [mm] | 15,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 127 |
| Długość [mm] | 263 |
| nr EAN | 5903766331287 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,58 |
| Grubość 1 [mm] | 14,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Długość [mm] | 306 |
| nr EAN | 5903766331447 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074067116 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074067123 |

| Ciężar [kg] | 3,200 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 14,5 |
| nr EAN | 5412096410437 |

| Ciężar [kg] | 2,800 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 14,5 |
| nr EAN | 5412096410468 |

| Parametr | E |
| średnica zewnętrzna [mm] | 134 |
| Średnica [mm] | 15 |
| Długość [mm] | 340 |
| nr EAN | 4013872799084 |

| Parametr | E |
| Średnica [mm] | 15,5 |
| Długość [mm] | 296 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
| nr EAN | 4013872799121 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 294 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
| Średnica [mm] | 15,75 |
| nr EAN | 4013872799138 |

| Parametr | CC |
| średnica zewnętrzna [mm] | 131 |
| Długość [mm] | 299 |
| Średnica [mm] | 14,75 |
| nr EAN | 4013872799220 |

| Parametr | CC |
| Średnica [mm] | 15,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 127 |
| Długość [mm] | 263 |
| nr EAN | 4013872799275 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025