Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » zawieszenie i amortyzacja Fiat IDEA Van (350_) » sprężyny zawieszenia Fiat IDEA Van (350_)

sprężyny zawieszenia do FIAT IDEA Van (350_)

wybierz typ samochodu FIAT IDEA Van (350_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 440
Parametr AA
Projekt resora Sprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm] 157
Grubość 1 [mm] 13
nr EAN 4260603177929
Długość [mm] 442
średnica zewnętrzna [mm] 158,0
średnica zewnętrzna [mm] 13,0
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 2,96
Zamiana tylko w parach 
nr EAN 4027816388906
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr AA
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 3,06
Grubość 1 [mm] 13
średnica zewnętrzna [mm] 157
Długość [mm] 440
nr EAN 4909500551264
Parametr AA
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427365506
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 160
Długość [mm] 462
otwór Ø [mm] 12,5
Parametr AA
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5907558542837
Długość [mm] 454
Ciężar [kg] 3,400
średnica zewnętrzna [mm] 157
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 132
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 132
Liczba zwojów 6,5
Długość opakowania [cm] 55,7
Szerokość opakowania [cm] 17,9
Wysokość opakowania [cm] 18
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 13,0
nr EAN 5412096277245
Długość [mm] 470
Ciężar [kg] 3,500
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
średnica zewnętrzna [mm] 159
Długość opakowania [cm] 50
Szerokość opakowania [cm] 18,5
Wysokość opakowania [cm] 18,5
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,75
nr EAN 5412096532771
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy