
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258687113 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4025258737757 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 395 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
| Grubość 1 [mm] | 11,5 |
| nr EAN | 4260603175116 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 292 |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 120 |
| Grubość 1 [mm] | 10,5 |
| nr EAN | 4260646550307 |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 11,5 |
| Długość [mm] | 400 |
| Liczba zwojów | 5,8 |
| EAN | 4050278079334 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 10,5 |
| Długość [mm] | 290 |
| Liczba zwojów | 5,5 |
| EAN | 4050278106184 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 12,42 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 68,65 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 0,062 |
| nr EAN | 4054224073070 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 420 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 140 |
| Grubość [mm] | 11,75 |
| nr EAN | 8052553383361 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 286 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 121 |
| Grubość [mm] | 10,5 |
| nr EAN | 8052553428901 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,22 |
| Grubość 1 [mm] | 10,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 120 |
| Długość [mm] | 292 |
| nr EAN | 4909500807668 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,77 |
| Grubość 1 [mm] | 11,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
| Długość [mm] | 395 |
| nr EAN | 4909500809563 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,02 |
| Grubość 1 [mm] | 11,8 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 140 |
| Długość [mm] | 420 |
| nr EAN | 4909500809587 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,23 |
| Grubość 1 [mm] | 10,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 121 |
| Długość [mm] | 286 |
| nr EAN | 4909500855584 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410102694 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410102564 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410116738 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer seryjny | K4023053 |
| nr EAN | 5901159271615 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410102694 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410102571 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410102564 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410116738 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5900427366329 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5900427366336 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074105221 |

| Długość [mm] | 290 |
| Ciężar [kg] | 1,400 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 57 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 97 |
| Liczba zwojów | 5,5 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 10,5 |
| nr EAN | 5412096282522 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| nr EAN | 4031185296151 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Masa [g] | 71 |
| nr EAN | 8033989065953 |

| Parametr | CC |
| Długość [mm] | 422 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 140,5 |
| Średnica [mm] | 11,75 |
| nr EAN | 4013872783250 |

| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 386 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
| Średnica [mm] | 11,5 |
| nr EAN | 4013872783267 |

| Parametr | AC |
| Długość [mm] | 295 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 122 |
| Średnica [mm] | 10,75 |
| nr EAN | 4013872783434 |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 12,42 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 68,70 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 0,062 |
| nr EAN | 4054228073076 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025